Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JR

J67a65n 65R52á60ž

19. 1. 2021 17:19

Jestli se jednalo o standardní tržní cenu, nevidím v tom problém.

Ovšem povinné přidávání biosložek do paliva, což nutí stát i k takovým nákupům, za velký problém naopak považuji.

2 0
možnosti
Foto

J73i63r36i 27C12i36z

19. 1. 2021 11:56

Vazeny autore, rekl bych, ze jste na slepe koleji. Zkuste nekdy jezdit vlakem a sam uvidite, proc davaji pomerne velke slevy pro penzisty a studenty smysl. Studenti tvori predevsim na konci a zacatku tydne prevaznou cast cestujicich, nekteri jezdi denne do skoly v jinem meste. Penziste vyuzivaji vlaky predevsim k navsteve rodiny a obcas na vylet (na vic nemaji prostredky). Ale pokud jim seberete slevy, absolvuji tyto cesty auty, coz bude mit vyznamny dopad na dost pretizene silnice. Kazdy si rychle spocita, kolik ho vyjde cesta autem pro dva a kolik zaplati za jizdenku. Chcete vsechny vratit na silnice? Dale jsem nekde cetl, ze plat gen. reditele CSD je cca 500tis Kc mesicne a proto se nedivim, ze o toto misto je velky zajem. Osobne po svem navratu ze zahranicniho trenerskeho angazma davam prednost k cestovani vlaku, je to pohodlnejsi (maji Wi-Fi), rychlejsi (jezdi rychlosti 160km/hod) a ted levnejsi nez auto. Setrit je samozrejme spravne, ale predevsim tam, kde to prinese opravdu vyznamnou usporu. Podle mych zkusenosti by lide vice vyuzivali vlaky pokud by logistika systemu byla na vyssi urovni. Nekde prijedete vlakem a pak pochodujete pesky se zavazadly kus proto, ze treba autobusove nadrazi je od vlakoveho dost vzdalene. Casto nenavazuji ani vlakove spoje na sebe, vybaveni pro cestujici na vetsine nadrazi je velmi chude oproti zapadnim statum atd. Zkuste nekdy nekam letet pres hl.nadrazi v Praze (spina, houmlesaci, od nadrazi nacpany bus k Ruzyni) a srovnejte s Hbf. Wien (cisto jak na letisti, rychlodraha na Schwechat). Az se zlepsi podminky pro cestujici, zcela jiste jich mnohem vice bude drahy vyuzivat a tim zlepsovat hospodarsky vysledek.

4 5
možnosti
DM

... A kdo má tedy "zlepšovat podmínky pro cestující", když ne samotní, dobře placení zaměstnanci Státních drah.... ? ?

0 0
možnosti
Foto

V případě zrušení Senátu by politikům nečekaně "odstaveným na vedlejší slepou kolej" zůstala jediná vidina doživotní trafiky s názvem České dráhy.;-)

0 2
možnosti
AP

Ale vůbec ne. Senát nezrušíte bez souhlasu senátu a tudíž by senátorům zůstal doživotní senátorský plat ...

2 0
možnosti
JM

Zajímavé platy. Kamarád je strojvedoucí, což je v ČD jedna z nejlépe placených pozic, a má přibližně 30 000 čistého. Jistě, jsme na Vysočině. V Praze je plat dvojnásobný, byť tabulky jsou úplně stejné. Totéž je i u všech státních zaměstnanců, tabulky dané zákonem stejné, ale v Praze dvojnásobný plat.

Obyčejný podvod, porušení zákona.

0 4
možnosti
JB

J83i82ř53í 43B24á60r40t21ů

19. 1. 2021 12:24

Kamarád pěkně kecá, vyšší jsou, aby to v té Praze taky někdo dělal, to ano, ale ne o polovinu. Reálně tak 20%.

6 0
možnosti
JH

O Maláčové a spol. je zbytečné mluvit:-(. Na hospodaření ČD ale zmíněné slevy nemají vliv, neboť jsou kompenzovány státem, jak sám zmiňujete. Stát může na dráze šetřit ještě důslednějším prosazováním konkurenčního prostředí a taky - zmiňované , řekl bych velice motivační slevy, ve stejné míře pomáhají nejenom důchodcům, ale i mladým lidem.

1 0
možnosti
ZZ

Důchodců jezdí už rok minimum.

Slevy využívají z 95 % studenti - a ti teď už také moc necestují.

:-):-)

2 0
možnosti
RK

Ono se těžko zaměstnancům ČD bude vysvětlovat, že se některým, třeba kteří jsou doma a učí on line 2-3 hodiny denně přidává ( nejsem proti), a je chcete propustit a sebrat jim peníze. Pamatuji se, jak zrovna voliči Anofertu tohle vytýkali Kalouskovi po krizi. A hle? Co se změnilo v koblihových závitech?

4 6
možnosti
  • Počet článků 2654
  • Celková karma 31,92
  • Průměrná čtenost 2019x
Jsem dříve narozený, přesto se zájmem o vše, co se kolem nás děje.

Seznam rubrik

Oblíbené články