Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

M17i63l23a87n 20K60e48s87l

10. 9. 2019 17:57

Maturoval jsem v roce 1952.Čeština,ruština a matika byly povinné.Z volitelných jsem si vybral chemii.Na maturitním vysvědčení jsem měl čeština,ruština tři,matika,chemie jedna.Na vysvědčení z oktávy jsem měl-čeština,ruština ,franina tři (z odřenýma ušima),matika,fysika,chemie,deskriptiva jedna.Doporučili mne na jakoukoliv vysokou školu technického směru.Při přijímacím pohovoru na VUT jsme předkládali maturitní a vysvědčení s oktávy.Přijímací komise se podívala na vysvědčení a pravila : vás se nebudeme na nic ptát,jste přijat.Ty trojáky z češtiny,ruštiny a franiny jim vůbec nevadily.Kdyby na vysvědčení byly známky přehozené a já šel třeba na medinu,tak by troják z matiky asi také nikomu nevadil.

9 0
možnosti
JH

J42i68ř88í 97H35o28l95ý

10. 9. 2019 15:01

Tak ti piráti už asi mluví z hladu.

Nebo IQ jejich představitelů nepostačuje na maturitní vysvědčení.

No nazdar.

15 1
možnosti
VM

Já nechci ani vychvalovat, ani hanit tu či onu dobu. Já maturoval v roce 1983 na strojní průmyslovce. Jak přijímačky, tak maturita z matematiky byly samozřejmostí.

Přijímačky byly jednotné a daly jasně najeno lidem, kteří na střední školu nemají, že by se měla jít vyučit. Alespoň bylo dost dělnických profesí.

A závěrečná maturitní zkouška zase dala maturantovi určitý certifikát, že jeho studium mělo smysl a že mu něco dalo, tedy nemohla být nedostatečná a muselo se maturovat z českého jazyka, matematiky, odborného předmětu - tedy u mě strojní montáže a samozřejmě z neoblíbenějšího předmětu z ruštiny ;-D, tedy aplikováno na dnešní dobu z jednoho jazyka cizího.

26 0
možnosti
Foto

Veškeré humanitní obory jsou pochybné... Dal jsem nečetl, článek i do té doby moc smyslu nemel

0 20
možnosti
RC

az na to, ze to, co pisete, v clanku NENI.

"A zejména humanitní obory jsou příkladem pochybných oborů."

13 0
možnosti
Foto

Já jsem maturovala v roce 1974 na přírodovědné větvi gymnázia. Na přírodovědnou větev jsem nechtěla, ale chtěla jsem pokračovat s angličtinou ze základky. Čímž jsem i maturovala z matiky. Páč anglina byla jen na přírodovědné větvi. Humaniťáci měli fráninu...

Dodnes mám problémy se sčítáním a odčítáním (bacha: umím násobit a dělit); procenta počítám trojčlenkou; logaritmus a takové ty sinus, cosinus, cotangens věci jsou u mne sprostou nadávkou...

Přesto i já jsem se dokázala na maturitu z matiky naučit natolik, abych ji udělala. A taky jsem vycházela z toho, když mám celej gympl matiku stabilně za tři, tak mě snad propadnout nenechají.

Protože za mne - i když se to nijak neprezentovalo - se i u maturity jaxi přihlíželo k výsledkům uplynulých 4 let.

Ale inu ano - dneska maturita nedokládá nic moc vzdělání. Natož pak titul Bc., což píši s plným vědomí toho, že všechny tři mé dcery titul Bc. mají. Já nemám žádnej, zato si za jméno mohu psát "prom.žur." :-P;-):-) (Na důchod to vliv nemělo!!!)

17 0
možnosti
RC

prom. zur. lze lehce nechat zmenit na Mgr., pokud se nepletu a nebyl stanoven v zakone nejaky casovy limit.

0 0
možnosti
Foto

Nezlobte se na mě,pane autore, ale argument s mee too mi přijde až dětinský. A důležité je hlavně to b, co jste konec konců i v článku použil jako citaci a sice, že ať si pak každá škola podle výsledků určí, zda kandidáta chce či ne...

0 2
možnosti
PK

Dobrá návnada jak nalákat mladou generaci do řad této organizace...maturanti a jejich následníci to jistě ocení. Předpokládám, že po tomto jistě vítaném úspěchu bude úsilí pirátů pokračovat i dalším zjednodušení diplomek, státnic a postgraduálů, škoda,že už mám studie za sebou,to bych radostně dal...;-D

22 0
možnosti
JP

J81a15n 17P34e17š52u95l41a

10. 9. 2019 10:31

Návrh pana poslance Bartoně zní komicky (něco jako "maturitu všem, doktorát všem"), ale v jádru bych ho úplně nezavrhoval. Podobný systém jsem kdysi zažil v USA u zkoušky GMAT (povinná pro všechny bakaláře, kteří by chtěli pokračovat ve studiu MBA). Je to jednotná, standardizovaná zkouška organizovaná centrální agenturou, kdy výsledkem není prospěl/neprospěl, ale "získal xx bodů z yy, tj. pod ním je .. % kandidátů za posledních 5 let". Různé školy si pak dávají různé limity, koho jsou ještě ochotny přijmout, komu nabídnou stipendium apod. Takže kdo tuto zkoušku složil např. tak, že je pod ním jen 10 % kandidátů, tak formálně nepropadl, ale s přijetím na slušnou školu se může rozloučit - dokud zkoušku nezopakuje s lepším výsledkem (což jde - pak má na certifikátu všechny pokusy za posledních 5 let). Zároveň je zkouška náročná tak, že se prakticky nedá splnit na 100 %, což může pomoci odhalit výjimečně nadané.

Podobný systém by mi u maturity připadal efektivní. Jednotná zkouška v daném předmětu pro všechny od učilišť po elitní gymnázia a výsledek v % bodů a % uchazečů. K přijetí na místo laboranta by např. stačilo mít matematiku na 20 %, ale na MAT-FYZ by vyžadovali 90 % a na právech by se na ni ani neptali. A bylo by normální, že třeba žádný student v daném ročníku neuspěl na 100 %, protože jak jinak odhalit ty nejnadanější výjimky.

Ovšem znamenalo by to změnit legislativu, pokud se v ní jako předpoklad pro některá povolání (např. policista) vyžaduje "maturita" bez bližšího určení. A přesvědčit ty, kdo považují jednotné standardy za nepřátele kreativity a inovací (v čemž mají samozřejmě část pravdy) i ty, kdo se bojí korupce a netransparentnosti.

(Moje zkušenosti už jsou zastaralé - maturoval jsem r. 1990, GMAT dělal r. 1995. Ale americký systém zkoušení "nikdo nepropadne, ale všechny seřadíme podle jednotných kritérií" na mne tenkrát udělal ohromný dojem. Myslím, že by stál za seriózní úvahu.)

8 0
možnosti
VT

Dát do kupy zcela přeoraný vzdělávací systém je již zřejmě nadlidský úkol. To, co dnes funguje, zcela vygumovalo rozdíly mezi gymnázii, průmyslovkami, dalšími středními školami i učebními obory s maturitou... To jsme chtěli ?!? Aby gymnazista měl maturitu stejnou, jako jako učeň ?!? Toho jasně nelze dosáhnout jinak, než snížit laťku na nízkou úroveň. Proto i nakonec ono "odepsání" matematiky z maturit... Zrovna tohoto předmětu, který Vás nutí přemýšlet a tvořit... To asi v dnešní době není žádoucí....;-D

20 0
možnosti
RC

jak jste prisel na to, ze gymnazista ma stejnou maturitu jako ucen???

Nezapominate na to, ze je tam profilova cast, kde jsou zasadni rozdily?

Mimochodem - v roce 1987 a drive byla tez statni maturita (pisemna), vyhlasovana rozhlasem, pro vsechny stejna. Ale pak jeste ustni.

0 0
možnosti
MB

Chápu, že nějaká Certifikace musí být - Maturita, Státnice. K tomu přítomnost cizích osob - komise. Opravdu, celoživotně nechápu, k čemu je pak ono klasifikování. Vzniká model, že u závěrečné zkoušky se zjevil zcela anonymní student. Do školy nechodil - Prostě - Se z ničeho nic zjevil ! Pokud má štěstí, vylosuje si dobrou otázku - V podstatě může být stále nepřítomen jako ten Hliník ! ... :-)

0 3
možnosti
  • Počet článků 2654
  • Celková karma 31,57
  • Průměrná čtenost 2019x
Jsem dříve narozený, přesto se zájmem o vše, co se kolem nás děje.

Seznam rubrik

Oblíbené články