Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jen aby někoho nenapadlo, že si budou důchodci zdravotní p. platit sami a že se jim to bude srážet z důchodu, čímž by se zase de facto ubralo z toho "neprozřetelného" navyšování důchodů. A pokud to je náhodou teď neprůchozí, pořád tu zůstane jakýsi nápad udělat to někdy v budoucnu.

0 0
možnosti

Musím říct, že když jsem to ve zprávách viděl, spadla mi brada. Takže pracující táhnou daňově zdravotnictví zhruba ze dvou třetin. To jsem věděl. Ale to co přednesla ministryně zdravotnictví je neskutečný úlet. Převede to celé na pracující a za pár let se zjistí, že nejnáročnější skupina vlastně neplatí nic. A co bude následovat? Důchodcům se to bude strhávat z penzí a za ty ostatní to zatáhnou rodiče. Docela to se mnou lomcuje.

0 0
možnosti

Jedno je jasné: Všechny náklady státu a zdravotního systému musí zaplatit daňový poplatník a pojištěnec. Nikdo jiný tady není. Jakými cestami peníze od občana ke společenské spotřebě putují není až tak důležité. Nevyděláme na žádné změně.

Jen bych připomněl logiku, s jakou byl systém pojištění po roce 1990 vystavěn:

- Pojistné primárně platí ten, kdo vydělává. Z jeho pojistného jsou pojištěny i (nejen jeho) potomci a (nejen jeho) předci, případně patrnr/patnrka.

- Protože si tvůrci systému byli vědomi ekonomických cyklů a jejich důsledků, snažili se systém stabilizovat. Jedním (nejúčinnějším) způsobem byla částečná eliminace

a/ pevnou platbou za část populace (děti a studenti + důchodci) - jako příplatek(!!!) k pojistnému uvedenému v první odrážce).

b/ alespoň částečnou úhradou za výpadky dané vysokou nezaměstnaností v době krize

c/ náhradou výpadků způsobených odchody na mateřskou dovolenou.

Podotýkám znova, že platby státu byly považovány pouze za doplněk hlavních příjmů z podílu na příjmech z výdělečné činnosti jednotlivců. (Řešení mělo ještě jeden nepominutelný dopad: pojistné nebylo vizuálně tak vysoké.)

Důsledky návrhu:1. Vyždíme se z obyvatel více peněz, protože určite nebude nový vzorec nepříznivý pro státní rozpočet.

2. Příjmy zdravotních pojišťoven (a tedy zdravotnictví) budou mnohem výrazněji vystaveny důsledkům kolísání výkonnosti ekonomiky. Je velké riziko, že takové kolísání rezervní fondy pojišťoven nezvládnou.

0 0
možnosti

Je to pořád dokola = Stát nic neproduje a nevlastní. Žije z milosti těch, kteří odvádějí Daně. Zaměstnanců + Zaměstnavatelů + Další pasti - Spotřebních daní. Celková Daňová zátěž Občana je asi 75% + 50% svého pracovního života klade na Oltář Státu. (Den Daňové svobody). Co ještě chce? Neustále se řeší Příjmy - Neřeší se Výdaje. Je nějaký rozdíl mezi Státní správou za Rakouska Uherska a nyní? Já říkám že je! Ta bývalá byla Efektivnější a svých Nevolníků - živnostníků si i vážila ... :-) .

0 0
možnosti

"Zdravotní pojištění" funguje na principu solidarity. Průměrný zaměstnanec si "platí" včetně odvodu zaměstnavatele cca 3500,- až 4000,- Kč, drobné neřešme. Stát za "své" pojištěnce ( a je jich 5 500 000 !!!) dává nyní cca 1100,- Kč. Takže stát do tohoto "solidárního" systému, kdyby byl solidární tentokrát se zdravotnictvím, dluží za každého svého pojištěnce cca 2500,- Kč měsíčně, což je 13,75 mld. měsíčně, a to je 165 mld. Kč ročně. Takže největším dlužníkem na zdravotním pojištění se solidárním principem v ČR je sám stát !!! A teď nechce dokonce platit vůbec ?!? [>-]

1 0
možnosti

Z čeho usuzujet, že stát za své pojištěnce dluží? On má zákonnou či smluvní povinnost platit víc?

Pokud se domníváte, že za některé pojištěnce pojišťovnám někdo něco dluží, pak Vás ubezpečuji, že to není stát. Je to daňový poplatník. Holt budeme muset zvýšit daně. (Možná to nevíte, ale stát nemá ručičky, aby si penízky vydělal.)

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS