Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J34a35r20a 24R66a20n50k 1661956629731

Tim vsim uz jsme si prosli jinde pred nejakou dekadou, mozna, ze nekdo skucel a narikal, ale nevzpominam, ze by byly eseje na toto tema konstantne v mediich. Neni to az tak tezke si zvyknout, igelitky byl mor a nejvice se to projevilo v Indii, svate kravy poziraly misto novin v kterych bylo predtim jidlo na ulici prodavano, igelitove pytliky a tasky;-(

0/0
22.4.2017 3:35

T96o18m61á83š 10P65í77c88l 3346483651607

Nu což, igelitku jsem použil tak na 3 nákupy a pak posloužila jako odpadkový koš. Teď si budu muset pytlíky do odpadkového koše a nákupní papírové tašky kupovat zvlášť. Inu, ekologie.

0/0
21.4.2017 12:05

M79a95r27t93i40n 65L45a35c22o 7813716818

Dobrá správa je, že klasickú žiarovku dostať bežne kúpiť, až 200W. Na obale sa síce píše "Otřesuvzdorná žárovka pro průmyslové použití", ale je to normálna žiarovka. Kupoval som nedávno 100W, cca 9Kč/ks.

0/0
20.4.2017 14:24

I84r74e59n20a 71V44r10á92n43o25v11á 5352952385904

Igelitky mi nepřipadají tak důležité. Ostatně myslím, že zakazují pouze jejich rozdávání zdarma.

0/0
20.4.2017 13:07

I74v62o 91B14o10u72š55e 5232957728

Kdyby jen žárovky. Parní lokomotivu dneska už neuvidíte a přitom hřejí daleko víc než žárovky.

+2/0
20.4.2017 9:19

P79e84t31r 69K49r91o34p36á75č18e49k 9559160549342

A parní lokomotivy taky někdo zakazoval?

+1/0
20.4.2017 9:34

I54v32o 45B77o70u31š65e 5492897828

Zkuste je nekde zacit pravidelne provozovat. Zakazou vam to.

0/0
20.4.2017 15:21

I42r18e80n97a 35V71r78á85n40o86v23á 5402532515894

Občas se ještě nějaká dá někde vidět.

0/0
20.4.2017 11:25

D74u58š86a87n 45N68i18k67o58d77e37m 9775519744173

Kdyby jen žárovky. To jsou rtuťové výbojky, směsné výbojky, zářivková svítidla s tlumivkou atd. atd. Ve velkých podnicích, kde jsou tyto svítidla v počtech stovek až tisíců kusů je to docela problém. Adekvátní náhrady světelných zdrojů prakticky neexistují, nebo je cena o pár řádů výše.

+1/0
20.4.2017 8:31
Foto

K40a93r48e36l 41M21a36s11e13k 9394638249286

To je celosvětový trend a s tím nic nenaděláme.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Nahrazov%C3%A1n%C3%AD_%C5%BE%C3%A1rovek

0/−1
20.4.2017 9:10

D40u93š11a80n 55N13i21k43o76d13e30m 9735749594123

Já netvrdím ,že není. Jde o to, že se tyto kroky dělají hodně překotně a nesystémově. Vyčíslení nákladů a dopad na životní prostředí z globálního hlediska je velice diskutabilní. Existuje oprávněný názor, že jde často jen o lobby určitých skupin. Ale to je celé na mnohem širší diskusi.

+1/0
20.4.2017 9:19

V70o57k29o13u78n 10V92l74a13d21i39m63i73r 8552578349308

O LED svetlech jste jeste neslysel? Ty jsou vic nez nahradou, jsou daleko lepsi.

0/0
20.4.2017 11:33

D50u76š73a56n 96N80i73k39o41d39e36m 9725739604813

Led zdroje vydávají oproti výbojkám více tepla. Nejdou proto použít do uzavřených typů svítidel a rychle odcházejí. Ekvivalent LED za rtuťovou výbojku je o cca 500 kč dražší. A ještě jednou opakuji nedají se použít všude. Úsporné žárovky jsou dražší oproti žárovkám (200W do průmyslových svítidel) o cca 250 kč. Navíc jsou větší a nevlezou se do mnoha typů uzavřených svítidel. Pravděpodobně řešíte jen náhrady doma na WC ;-).

0/0
20.4.2017 11:48

V18o64k52o82u35n 83V23l35a65d89i89m50i91r 8392658849528

Mam takovy dojem, ze jste v zivote zadne LED svitidlo nevydel. Protoze to co jste napsal je holy nesmysl. Ostatne trutove vybojky zu se cela desetileti nepouzivaji. Ty se pouzivaly v t.zv. horskem slunci do sedmdesatych let.

No a ty LED, ktere jste jeste urcite nevidel maji uplne stejne rozmery jako ty zarovky s vlaknem. A navic je muzete pozuit prave do tech uzavrenych svitidel, kde byste tu zarovku kvuli teplu pouzit nemohl.

+1/0
20.4.2017 13:22

D82u79š96a11n 12N15i88k82o88d71e49m 9735299114513

1) a vy jste neVYděl češtinu ;-). 2) Je to můj obor. Mám na starosti po el. stránce, 4 velké výrobní objekty a 15 cca malých objektů jako jsou sklady, trafostanice apod. Řeším to dnes a denně. To co jste napsal o rtuťových výbojkách - to ani nebudu komentovat. Neztrapňujte se ....Rv

0/0
20.4.2017 13:33

V39o31k97o30u71n 31V49l16a25d21i82m66i56r 8882448739558

Chapüu, püokud se u vas sviti cestinou. tady se podivejte jak takova LED lampa vypada, nez zase zacnete psat nesmysly.

https://www.spar-helferchen.de/LED-Lampen/E27-LED-Lampe/E27-LED-Birne/Bioledex-TEMA-3W-Keramik-LED-Birne-E27-250-Lumen-warmweiss::293.html

A tady najdete rozmery vsech LED lamp. ony jsou totiz normovane.

0/0
20.4.2017 14:53

D85u53š91a75n 59N78i13k74o69d93e63m 9445499154633

Ten váš odkaz je na 3w led žárovku což je cca ekvivalent 40w klasické žárovky. A to se dostáváme k tomu co jsem již psal - řešíte osvětlení na WC. Dále. Co tady furt píšete o rozměrech LED žárovek, když co se týče velikosti jsem psal o úsporných žárovkách a ne o LED. Proboha, přečtěte si už pořádně co vlastně píšu. předejdete vlastnímu ztrapnění. Psal jsem hlavně o problémech osvětlení za použití nových světelných zdrojů do stávajících svítidel v průmyslovém použití. A vy furt to svoje......8-o

0/0
20.4.2017 15:45

D48u59š28a92n 18N93i63k13o75d64e84m 9285459574983

Pokud vůbec víte jaký je rozdíl mezi LED a úspornou žárovkou. Napovím - obrovský.;-)

0/0
20.4.2017 15:48

V47o25k25o62u30n 36V34l91a59d28i32m59i77r 8662148669208

Dobra, v te dlouhe vete jsem prehledl, ze plynule prechazite z LED na ty usporne.

V Tom odkazu mate nejen tu 3W, ale celou paletu LED svetelnych zdroju. A ty Vase rtutove vybojky jsou 10X slovy destkrat drazsi nez LED.

Nehlede k tomu, ze k tem vybojkam potrebujete predradnik, coz je jeste prodrazuje. O jedovatosti rtuti snad psat nemusim.

0/0
20.4.2017 16:01

D43u16š37a95n 36N79i91k81o77d37e90m 9405439544753

1) To nebylo v jedné dlouhé větě, ale bylo to nová věta. Od začátku řeším světelné zdroje globálně. 2) Rtuťová výbojka 125W (4200°K, světelný tok 6300lm, životnost 10.000 hodin) naše nákupka 60kč. Kupoval jsem poslední zásoby od dodavatelů v listopadu 2015. Zkuste najít LED ekvivalent k této výbojce a podívejte se na cenu ;-). 3) Ale já řeším světelné zdroje do stávajících svítidel. Takže mně předřadník navíc nezajímá, když tam ty svítidla už mám. Víte co to jsou za náklady zrekonstruovat osvětlení ve několika výrobních halách, protože do stávajících svítidel nejsou náhrady? O tom píšu od začátku. Vy jste zabrousil do trochu jiné problematiky a navíc jste si ani pořádně nepřečetl o čem píšu. Navíc to jsou haly s prostory Ex a jedno takové svítidlo pak vyjde i na 3500 až 4500. Teď si představte, že se jedná o stovky až tisíce svítidel, které je nutné vyměnit v rámci jednoho roku až dvou let. Celé se mi to tady rozepisovat nechce protože to je na vícestránkový elaborát, ale zkuste věřit, že opravdu vím o čem píšu.

0/0
20.4.2017 16:17

D32u77š48a81n 29N77i39k56o10d10e69m 9585269954973

Pardon: bod 2) mělo být v listopadu 2016, tedy půl roku nazpátek.

0/0
20.4.2017 16:23
Foto

M18i53l37o83š 38F30. 13P21e45c33h79a52r 3973431600265

Rtuť je zároveň

1) zdraví prospěšná, vůbec není nebezpečná, proto musíme nahrazovat žárovky, v nichž žádná není (a to je naopak velmi nebezpečné), takovými svítidly, které tento užitečný prvek obsahují v množství nikoli malém; úsporka se snadno rozbije a my pak můžeme inhalovat rtuťové výpary – to ke svému zdraví potřebujeme, aby bylo úplné;

2) životu nebezpečná i v minimálním množství, proto jsou zakázány rtuťové teploměry; co kdyby se nějaký rozbil – pár kuliček rtuti vyteče na podlahu a umře z toho celá rodina

..

klasický doublethink :-/

0/0
20.4.2017 17:03

D72u56š37a98n 28N32i46k42o27d86e16m 9375359764623

PS: a pořádně si přečtěte co jsem napsal a v jaké souvislosti, protože plácáte páté přes deváté...

0/0
20.4.2017 13:35

D94u83š68a83n 62N56i14k34o71d21e42m 9255119764783

Chlazení čipu

Běžná žárovka docela dobře hřála a nijak ji to nevadilo. LED žárovky hřejí také, ovšem teplo snižuje životnost svítícího polovodičového čipu. Právě proto najdete na kvalitnějších LED žárovkách různé žebrování, jehož úkolem je čip chladit. LED žárovky by se neměly příliš přehřívat a vaše lampa či lustr by k světelným zdrojům měly zajištěnou alespoň minimální cirkulaci vzduchu. LED žárovky jsou také velmi dobré pro venkovní použití.

0/0
20.4.2017 13:45

V14o22k48o83u25n 66V13l30a69d62i32m90i32r 8102238559468

Ano, mam je treba u auta.

0/0
20.4.2017 14:57

D27u17š95a71n 51N58i80k41o94d76e59m 9865159924633

Jo, tam to jde. Podobně jako na tom wc.

0/0
20.4.2017 15:55

V23o90k70o86u37n 15V59l74a54d11i58m86i16r 8982918639868

Jo, trochu moc svetla na WC.

https://www.amazon.de/Osram-Classic-ersetzt-Normallampenform-43602B1/dp/B00BM1X8M8

0/0
20.4.2017 16:03

V45o20k87o86u52n 38V54l40a17d88i48m17i25r 8252768989188

Jo, a proto pri stejnem svetelnem toku jako 100W klasicka zarovka ta LED potrebuje jen 1/10 Energie. A take vydrzi svitit kolem 50 000 hodin, nezavisle na Tom, jak casto ji zapinate a vypinate. Jak dlouho vam vydrzi svitit ta tepelna koule?

0/0
20.4.2017 16:07

D98u61š23a84n 50N86i52k61o94d23e64m 9525809484413

Déle než LEDka v uzavřeném svítidle. ;-) viz. výše

0/0
20.4.2017 16:19

V89o23k76o26u16n 21V84l46a39d79i48m66i51r 8582398349598

A fysika, ta vam neco rika? Myslim, ze po teto nesmyslne vete nema dalsi diskuse zadna smysl. Uzijte si vecer, u nas sviti zrovna slunicko.

0/0
20.4.2017 17:53

D78u16š46a78n 77N46i58k67o36d90e38m 9735129584673

raději no comment ;-D

0/0
20.4.2017 17:59

D56u57š92a47n 97N70i86k33o62d32e42m 9455839444923

Jo a jestli jste si nevšiml řeším hlavně zdroje (když se odpíchnu od klasické žárovky) 200w a více.

0/0
20.4.2017 16:21



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.