Jan Bartoň

Tereza Boehmová odešla

17. 05. 2017 12:46:03
Na tento fakt mě upozornil článek pana Lubomíra Stejskala.Paní Boehmová přešla na web sme.sk, do médií vlastněných skupinou PENTA. Ta se prý do médií vůbec nevměšuje.

Důvod odchodu paní B​oehmové je ten, že se chtěla jasně vymezit proti tomu, jak Andrej Babiš zneužívá jim vlastněná média. Nejvíce na ní zapůsobily nahrávky redaktora Přibila s Babišem, na kterých domlouvají posouvání článků.

Zapátral jsem trochu ve své paměti a vzpomínám na nejednu „mazací“ akci vůči blogerům, kde paní Boehmová vystupovala. Na rozdíl od pana Stejskala u mne neprobíhá „boj“ zda odejít či zůstat.

Na blogy iDnes.cz jsem vstoupil v době, kdy už Andrej Babiš vydavatelství MAFRA vlastnil. Nemohu vůbec tuto skutečnost demonstrovat jako „pochybnost“, zda dělám či nedělám dobře a zda porušuji nějaký etický kodex. Přijal jsem podmínky a mohu jen konstatovat, že jsem své články nikdy nemusel korigovat a jen tuším jednou mi admini přeřadili článek do jiné rubriky, než jsem ho zařadil sám. Tehdy se také tuším jednalo o nějaký názorový střet kolem nějakého blogera a můj blog skončil v Hyde Parku.

Popravdě, nikdy jsem nepochyboval o tom, že si Babiš média koupil proto, aby je mohl ovlivňovat. Proto mi přijde celá aféra kolem ovlivňování médií Babišem, která se probírala až v poslanecké sněmovně, jako poněkud hysterická. Majitel již z povahy věci musí podnik, který vlastní, ovlivňovat. Vytýkat mu to je podle mého soudu nesmysl. Jiná věc je, pokud se někdy Babiš dušoval, že to nedělá a odposlechy ukázaly, že to dělá. Pak tedy jistě lhal, i když svolávat kvůli tomu poslance mi přijde mrháním peněz daňových poplatníků.

Posledních pár květnových dní naopak pozoruji na iDnes.cz až překotnou snahu dávat prostor antibabišovským názorům, aby tak toto médium dokázalo, že ho Babiš fakt neřídí. Tomu se mohu jenom pousmát.

Od „chytrého“ Pavla Bělobrádka jsem se dověděl, že by mu nevadilo, kdyby Babiš jednal o profilu jím vlastněných médií (zda budou pravicová či levicová). Z povahy mediálního byznysu si ale umím právě představit to, že se Babiš jako majitel bude snažit vyhovět celému spektru názorů a jedno periodikum bude spíše levicové, zatímco jiné spíše pravicové. Nicméně, Bělobrádkův názor mě jen utvrzuje v dojmu, že se v případě odposlechů Babiše jedná o vítanou politickou kauzu, kterou chtějí koaliční partneři ANO, tj. ČSSD a KDU-ČSL, využít ve svůj prospěch.

Paní B​oehmová je ještě mladá dáma a mládí obvykle inklinuje k dramatickým řešením. Prostě odejdu a prásknu dveřmi. S postupujícím věkem teprve člověk zjišťuje, že je lepší takto dramaticky neodcházet, ale prosazovat umíněně svůj pohled na věc, až se něco stane – buď mě vyhodí, nebo se něco změní.

Přeji paní B​oehmové vše dobré na její další cestě profesní i osobní.

Autor: Jan Bartoň | karma: 26.04 | přečteno: 1151 ×
Poslední články autora