Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Každý nějak začínal a se sestrou v zádech jde všechno líp,i když si z nás auto dělá srandu

Dostala jsem řidičák, no a napadlo mě, že vezmu rovnou svoji sestru na výlet. Naskládaly jsme do auta synovce, mého psa, sebe a vyjely.

I když je konec dubna, venku zima a prší, tak právě déšť mě naladil vzpomínky na začátky mého řidičského umění. Joo páni tehdy, před 30lety se jezdilo, cesty prázdné, parkoviště poloprazdná, jenom to moje vozítko začátečníka už něco pamatovalo. A na víc nebylo moje, půjčoval mi ho švagr letité" embéčko ".

Trošku zlobilo startování, klíček tehdy mrňavý a kovový se musel hodně na sílu zatlačit dovnitř což mi činilo potíže a dokonce i nějaký puchýř, ale co když se zadařilo, jelo se na výlet. A kdo mi byl rádcem a spolujezdcem?  No přece moje starší sestra, ona jediná měla odvahu a pro mě to znamenalo úplně nejvíce, sestra mi byla vzorem, i když je jen o pár let starší, pomáhala mi se vším, a to platí dodnes. Co na tom, že ona řízení nerozuměla vůbec.

Naplánovaly jsme si první jízdu do města, sestra vložila malého synka do velkého prádelního koše, který krásně seděl mezi zadními sedáky, co kdyby teta zprudka brzdila, tehdy nás nenapadlo, že jednou budou bezpečné sedačky pro děti, tak jsme to vyřešily po svém. Navíc potřebovala mít Olga volné ruce, hrozné ráda jimi gestikuluje, když mě navigovala. No navigace ji šla stejně jako těm moderním, její slova: ,,Ségro tady doleva a hen kolem té slépky do prava ,anebo na rozcestíčku, neboj já to tu znám." ,,Jeď vpravo." (ukazujíc vlevo), tak odbočím, kousek jedem a najednou jsem v nějakém dvoře. No musíte uznat, že nové navigace se od moji ségry tolik neliší.Tak jsme tedy naložily ještě mého psa a jeli na nedalekou veterinu. Olina neustále mluvila a chválila mě do nebes jak jízdu krásně zvládám ani si nevšimla, že jsme na křižovatce neodbočily a mluvila dál, ve mě rostlo sebevědomí, že třeba ze mně jednou bude dobrá řidička. To už se ale začal budit i synovec v koši a probral nás z požitku první jízdy. Říkám sestře: ,,Ty Oli, nejedem už nějak dlouho?"

"Šmarja ségro, dyť my jsme už skoro na hranicách Slovenska, zapomněly jsme odbočit." A tak se nám jízda z hodiny protáhla na tři, ale na zácvik dobré ne?  Ještě, že synovec znovu usnul a ani pes si nestěžoval.

Při zpáteční cestě jsem musela natankovat, zvládla jsem to na jedničku, bodejť by ne, ještě na dvoře jsem trénovala otevření nádrže. Nevím co se stalo, ale auto uprostřed křižovatky zdechlo....zachvátila mě panika, ne tak moji sestru, vyskočila z auta, a protože to bylo malinko z kopečka, odtlačila auto i se mnou na kraj mimo křižovatku. Já se nestihla ani nadechnout a byli jsme v bezpečí. Jenže autko stávkovalo dál, zkoušela jsem nastartovat, klíček se zaseknul a ne a ne s ním hnout, když už se to podařilo, startér točil, ale auto nechytlo.....A tož co teď ?

"Ségra otevři kapotu!" ,,No to můžu ,ale nerozumím tomu a ty také ne." odpovídám Olince a do toho se vzbudil náš malý pasažér a už doopravdy ....slyším rozkaz  "Startuj, já sa budu dívat co to dělá."....No dobře, zase trápím startér a šup motor jede, vrní a má nádherný zvuk, do toho slyším "Dano....počkej já ještě nesedím, nikde nejezdi." tentokrát panikaří moje sestra, copak bych mohla odjed bez ní a ještě s otevřenou kapotou?  Projet městem a hurá domů, zapnu stěrače a odstřikovač, sklo je zaprášené a chtěla jsem zamachrovat, že to umím ....no hezky odstřikovač nereaguje na vypnutí a cáká vodu až na lidi na chodníku, když jsem musela pomaličku projíždět, moje sestra se tlačí do sedadla, aby nebyla vidět se slovy "Odstřikovače stříkají."....já si v duchu říkám ať už jsme z toho města venku nebo ať už dojde voda......voda došla za městem a motorek se vypnul to fakt nevymyslíš.

Domů jsme dojeli už v pořádku se řvoucím batoletem a i pes už poštěkával, šťastné a samy ze sebou spokojené, že jsme tu premiérovou jízdu tak krásně zvládly.

Autor: Dana Adámková | sobota 29.4.2017 20:51 | karma článku: 16,90 | přečteno: 432x
  • Další články autora

Dana Adámková

Jak jsem k titulu přišla

V naprosté tmě jsme téměř narazily na další osobu, o které jsme neměly tušení. Mladíka jsme se trochu lekly. Koho také čekat uprostřed noci ve tmě u hřbitova.

6.10.2023 v 15:32 | Karma: 16,47 | Přečteno: 467x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Kde máš sestry

A najednou tam zůstal sám, největší, smutný bez spolužáků. A začala hra na schovávanou. Bohužel jsem měla babu.

5.9.2023 v 16:27 | Karma: 16,32 | Přečteno: 374x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Přiškrcený doktor

Najednou se objevil anděl. Lidský anděl sestřička, kterou jsem znala. Chytla mě za ruce a říká: „Miminko zůstalo v blbém místě. Musíš se hodně snažit, musí rychle ven.“

19.4.2023 v 14:43 | Karma: 20,96 | Přečteno: 575x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Maruška nebo Věruška

Skočíme si na Marušku, nebo Věrušku? U nás v dědině je možné všecko. Nad „dědinú“ se pyšní krásná rozhledna Maruška. Je to výletní místo turistů aj domorodců.

18.3.2023 v 23:24 | Karma: 18,61 | Přečteno: 329x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Královna jsem já

I když jsem maličká, nejmenší z rodiny, můžu všechny zachránit, před pohromou. Nastěhovala se k nám nová rodina, nikdo ji v domě nechce.

18.1.2023 v 6:00 | Karma: 20,21 | Přečteno: 589x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 125
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 584x
Nikdy mě nenapadlo, jak bude těžké, o sobě něco napsat. Líp mi jde psát o zvířatech, zážitky s nimi. Ať už veselé nebo smutné. Určitě by byl život, bez  zvířat chudší. Aspoň ten můj. Psaní je můj oddych, funguje moc dobře. Stejně jako fotografování. 

Seznam rubrik